Meedoen als garage?
Meld u hier aan.
Zoek een garage met reparatiekorting
bij u in de buurt

Faq

    • Is reparatiekorting.nl gratis te gebruiken?

Ja, voor de consument is onze dienstverlening volledig gratis

    • Voor niets gaat de zon op! Hoe kan reparatiekorting.nl deze dienstverlening gratis aanbieden aan de consument?

Wij vragen van onze aangesloten garagebedrijven een bepaalde fee per aangeleverde reparatie- en onderhoudsbeurt. Een gedeelte hiervan geven wij terug aan u als consument en het overige gedeelte is voor ons. De aangesloten garagebedrijven betalen onze kosten dus, zodat u als consument enkel voordeel heeft bij het gebruik van onze service!

    • Wat kan reparatiekorting.nl precies voor mij betekenen?

Wij hebben voor u alle garages bij u in de buurt op een rijtje gezet en laten in een oogopslag zien welke voordelen zij u geven omdat u via onze website een afspraak voor reparatie en/of onderhoud maakt. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar  ‎hoe het werkt

    • Ik heb een allrisk verzekering. Kan ik ook via jullie website mijn auto laten repareren en de nota insturen naar mijn verzekeraar?

Indien u een allrisk verzekering heeft is het vaak zo dat uw verzekeraar wilt dat u naar een hersteller gaat uit het netwerk van deze verzekeraar. Dit levert u dan weer bepaalde voordelen op. Controleer via uw eigen verzekeraar welke voordelen u krijgt indien u via het netwerk van verzekeraar laat repareren (en welke nadelen indien u buiten dit netwerk een garage kiest). Overigens kan het heel goed zijn dat sommige garages op onze website eveneens in het netwerk van uw verzekeraar zitten! Bespreek dit dus goed met uw verzekeraar.

    • Ik heb een WA of WA beperkt casco (ook wel mini casco of WA+ genoemd) dekking. Kan ik dan gebruik maken van jullie service?

Jazeker, in 99% van de gevallen zal u zelf uw schade moeten betalen en doet uw verzekeraar niets voor u. U mag dus zelf bepalen bij welke garage u de reparatie laat uitvoeren en kan zo maximaal voordeel pakken.

    • Hoe gaat de selectie aan garages in zijn werk? Waar selecteren jullie de bedrijven op die op jullie website staan?

Wij selecteren op een aantal criteria. Uiteraard is het van belang dat de garage bereid is om u als klant bepaalde voordelen te geven. Verder kijken wij of het desbetreffende bedrijf is aangesloten bij bepaalde branche organisaties en/of het bedrijf positief bekend staat in de markt.

    • Jullie spreken over reparatie en onderhoud van mijn voertuig. Wat is het verschil tussen deze twee?

Wanneer wij over reparatie spreken doelen wij op het repareren van uw auto naar aanleiding van bijvoorbeeld een aanrijding. Onderhoud aan uw voertuig is bijvoorbeeld een grote beurt of een APK keuring.

    • Krijg ik bij elke aangesloten garage op jullie website een 5% cashback via jullie?

Jazeker, reparatiekorting.nl ontvangt van elke garage een bepaalde fee. Uit deze fee betalen wij 5% over uw factuurbedrag (welke u via onze website upload via factuur uploaden exclusief de BTW. Wanneer u bijvoorbeeld een factuur van 1000 euro exclusief BTW via onze website heeft geupload, ontvangt u binnen zes weken 50 euro op het door u aangegeven rekeningnummer retour!

    • Welke garage is het beste voor mij?

Dit is volledig afhankelijk van uzelf. Welke voordelen wenst u te ontvangen? Heeft u tijdens reparatie vervangend vervoer nodig? Kiest u dan vooral voor een garage die gratis vervangend vervoer voor u regelt. Vind u het belangrijker dat u weinig tijd kwijt bent aan het regelen van alles? Kiest u dan bijvoorbeeld voor een garage die een gratis breng- en haalservice heeft.

    • Hoe voorkom ik dat ik achteraf toch van de garage kosten krijg doorberekend die ik niet hoef te betalen volgens uw website?

Print voordat u naar de garage gaat het PDF bestand uit wat naast de gekozen garage staat op onze website. Hierop staan alle van toepassing zijnde voordelen die op dat moment geldig zijn. U kunt deze laten aftekenen door de garage zodat er achteraf nooit misverstanden kunnen ontstaan.

    • Ik heb een garagebedrijf en wil graag meer informatie. Hoe kan ik met u in contact komen?

Via meld u hier aan kunt u desgewenst informatie opvragen. Wij sturen u dan zo snel als mogelijk alle relevante informatie toe.

    • Mijn vraag staat helaas niet in de FAQ. Wat nu?

Via contact kunt u uw vraag en/of opmerking aan ons mailen. Wij proberen uw mailtje dan zo snel als mogelijk te beantwoorden.

    • Ik heb een opmerking over uw website. Waar kan ik die kwijt?

Via contact kunt u uw vraag en/of opmerking aan ons mailen. Wij proberen uw mailtje dan zo snel als mogelijk te beantwoorden.